Snooze

För att sköta sovandet så smidigt som möjligt och slippa kånka madrasser kom fröken Tyrannja fram till att vi får plats alla tre i hennes säng. Att sova i samma säng som henne kan vara en synnerligen intressant upplevelse.

Vi bäddar ner oss, med mig i mitten och fröken Tyrannja till höger och herr Söderberg till vänster. Jag somnade som en stock. Några timmar senare vaknar jag av att T ligger och snackar för fullt. Tänkte att hon pratar väl med Jocke, men när jag inte hör att någon svarar henne måste jag ju öppna ögonen för att kolla om det är mig hon pratar med. Ser att Jocke också är vaken och ser lika frågande ut som jag.

Det visar sig att fröken T är sömnpratare. Och det är inte dåligt vad hon snackar. Satan i gatan.

[otydligt nonsens] ... husbil... [otydligt nonsens]. Man kan få max tre månader för det där.
Antar att hon funderade på hur länge hon skulle få sitta i finkan om hon kör med överlastad husbil, vi hade nämligen pratat om tjänstevikt, maxvikt packning och hur mycket vi väger tidigare i helgen. :-)

Jaja, vi somnade om. Ett tag i alla fall. Tills väckaren ringde. Klockan sju på en söndag?? Hallå?? Stäng av skiten. Jodå, det tänkte hon göra, men hon visste inte riktigt hur man gör. Hon börjar nämligen spanka mig på rumpan. Jag börjar fundera vad hon håller på med. Hör plötsligt hörs följande ord yttras: Men varför slutar den inte ringa nångång? Som ni alla förstår fortsätter den där j----la väckarklockan att ringa, jag menar min röv har inte direkt någon koppling till väckarens snoozefunktion.

Ska bli spännande att se vad hon hittar på på festivalen :-) :-) :-)


Vid tangenterna:
Fröken Ica Snooze

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0